Ja tyvärr så är det ofta så tycker jag att har man katt eller hund så har man också en sån där ful klösmöbel och klätterställning, matskålar som har något tråkigt mönster. Slitna filtar och soffor kanske. 
Men det behöver inte vara så. Man kan göra det mysigt för sina älsklingar utan att tumma på snyggheten. 
Jag har flera tips för detta.
Katter behöver nånting att klösa på, de behöver kryp in att sova i och de behöver höga saker att klättra på.
Hundar behöver mysig plats att sova på. Alla behöver skålar för att ha mat och vatten i. Men inte bryr de sig om det är en tass bild eller hund på skålen eller inte.
Man behöver inte ha en gammal soffa som är sliten bara för man är rädd att den nya ska bli förstörd.
Här kommer lite av mina tips för hur man kan ha det både snyggt praktiskt och bekvämt för sina älskade husdjur.
 
Har man katt och hund tillsammans så kan det vara bra att ha katternas matskål högt upp så att inte hundarna kommer åt. Då vill man kanske ännu mindre att det ska vara en hundskål. 
Mitt tips är att ta en snygg skål, tekopp, som du själv skulle vilja ha framme som prydnad ( i porslin eller glas för hygienen och enkelheten att diska). 
Jag har stallt min på pianot. Alla som är hemma hos mig blir förvånade när katterna hoppar upp på pianot och börjar äta i den vackra skålen. "Jaha var det en matskål"
 
 
 
Ni kommer att märka att jag tycker mycket om tekannor och tekoppar. Jag tycker de är vackra och för mig symboliserar de avkoppling. Och jag tycker att allt man ska ha framme ska ge en positiva känslor. Kommer att återkomma till det igen. Ett tag hade jag tekoppar som skålar till hundarna. Som sagt de är lagom stora de är i porslin och de bryr sig ju inte om ifall det är en tekopp eller en skål köpt i en djurbutik :-) 
Nu har jag köpt små skålar som passar in i min stil i köket. De är små och tar väldigt lite plats. Jag har ett väldigt litet kök och behöver ha skålarna framme så jag vill inte att de ska vara för klumpiga. De är ganska små visst, men varsin portion räcker gott och väl att få ner i skålen och de gillar att äta i den. 
 
 
I den blåa burken förvarar jag hundmat och i denna burk förvarar jag katternas mat
 
 
Såna här stora burkar av olika slag håller maten fräsch mycket längre eftersom det inte kommer in något ljus eller luft och de är ju mycket snyggare än en hundmatspåse eller hur ;-) ? 
 
Sist men inte minst vill jag visa min fina låda i zink som passar in i min stil och som hundarna älskar att gå och leta fram en leksak som de känner för att leka med just då. De verkligen står där och väljer och vrakar :-) 
 
bilder, förvara, hundar, husdjur, inredning, katter, mysigt, praktiska lösningar,

Kommentera

Publiceras ej